It's time to say goodbye to Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu It's time to say goodbye to Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

It's time to say goodbye to Nepal

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

02 Mei 2010 | Nepal, Kathmandu

Na 4 geweldige maanden in Nepal door te hebben gebracht is het nu tijd geworden om het land te verlaten en naar India te gaan. Het afscheid van Kathmandu is wat anders dan geplant want het is op dit moment Banda, staking, in Nepal en deze keer serieuze en ze zijn voor onbepaalde tijd. Dit kan dus betekenen dat ze over 2 dagen over zijn maar mischien duren ze ook nog wel een paar weken... Niemand weet wat er gaat gebeuren en het is allemaal heel onzeker. Alles is op dit moment gesloten en er is geen verkeer. Dus ook geen bus naar de grens. Dit betekende voor ons dus dat onze geplande reis van gister naar de Indiase grens niet door kon gaan. We weten ook niet waneer dat wel weer kan, daarom hebben we net een vlucht naar Delhi geboek. Dit is namelijk de enige manier om het land te verlaten.
Voordat alle stakingen en protesten begonnen ben ik afgelopen maandag samen met Sam en Sanne voor het laatst naar mijn schooltje gegaan. We gingen langs alle klassen die ik les had gegeven om met de kinderen te koekhappen. Papa had namelijk 3 hele grote ontbijtkoeken mee genomen, super bedankt nog pap, de kids vonden het geweldig! daarna heb ik nog ballonnen en vlaggetjes uitgedeeld. Alle kinderen waren heel lief en vonden het heel leuk om even een uurtje te kunnen spelen. Na met alle kids te hebben gespeeld werd het tijd om afscheid te nemen van de leraren. Dit gebeurde met een tika(rode stip op je voorhoofd), eten(een ei en vlees) en een cadeau. Het cadeau was heel leuk bedoeld maar wat moet je met een veelste grote stupa in glas als je nog een maand door India gaat reizen.... maarja het is wel echt weer nepalees! Het was dus een heel geslaagt afscheid van een hele leuke school, met super lieve kinderen en aardige leraren. Daarna was dus ook de laatste dag in Sankhu aangebroken. De laatste keer door de kleine straten lopen, de laatste keer groente kopen op het 'marktje' van de vrouw die altijd haar rekenmachientje kwijt is, de laatste keer cola halen bij het winkeltje onder ons, de laatste keer de dorpsgek bekijken, de laatste keer namaste tegen alle lieve kindjes van Sankhu en ten slote te laatste keer de bus naar kathmandu...
Daarna werdt het tijd om te feesten want het was koninginnendag. Jaja het is heel goed geviert hier in Nepal met bitterballen, haring, kaas en Nederlandse muziek. We waren namelijk uitgenodigt voor koninginnendag van het Nederlandse consulaat. Dit betekende met zijn alle in het oranje en met de nederlandse vlag op onze wang naar Patan. Het zou voor buitenstaanders best gek zijn geweest om een veelste vol busje vol met oranje langs te zien rijden. Maar het was een geslaagde avond!
Nu hebben we al 2 dagen binnen gezeten en films gekeken, want alles is dus gesloten.... Dus gekke laatste dagen in Nepal,
Nepal, Kathmandu, Sankhu, Gaia, cross-borders, Suman, mijn leerlingen, leraren en vooral de geweldige logica, ik zal het missen. Het was mijn thuis voor 4 maanden en ik beloof: Ik zal ooit terug keren naar dit geweldige land!
TOT SNEL, NEPAL!

  • 02 Mei 2010 - 12:46

    Liesbeth:

    veel plezier in india! nog 4 weken (en 1 dag) en ik ben ook een vrij mens!:D x

  • 02 Mei 2010 - 16:25

    Oma Boetz:

    Lieve Laurien,

    Heel goede reis en nieuw avontuur in India. Pas maar goed op jezelf in zo'n onbekend land!
    ik ben nu bij je ouders en we gaan nu de foto,s van Nepal van hen bekijken. Ik ben blij dat ze weer heelhuides thuis zijn na al dat vliegtuig-gedoe! Liefs, je OMA

  • 06 Mei 2010 - 13:30

    Nicole:

    Hoi Laurien!
    herkenbaar, gek om Nepal te verlaten he! Maar een reis door India zal vast de moeite waard zijn en ik kan je zeggen, terugkomen in Nederland is ook echt wel heerlijk! Ik heb al een nieuwe kamer dus de slaapplaatsen voor de vierdaagse moeten vast goed komen! Geniet, hele fijne reis..en hou ons hier in het rustige Nederland op de hoogte over het avontuurlijke India he! Liefs, Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 16295

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 05 Maart 2015

Azie

02 Januari 2010 - 30 Mei 2010

Nepal

03 September 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: