Same, same but different. - Reisverslag uit Jaipur, India van Laurien Petri - WaarBenJij.nu Same, same but different. - Reisverslag uit Jaipur, India van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

Same, same but different.

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

07 Mei 2010 | India, Jaipur

Jaja ik ben in India.. Na uitgezwaaid door Suman, Ajay en Kim op Kathmandu Airport en een laatste Java-koffie moesten we echt het vliegtuig in, waar vanuit we een prachtig uitzicht hadden over Kathmandu met de Monkey tempel, Boudha, Thamel en tenslotte de super mooie himalaya's. Dat was een mooi einde van mijn geweldige tijd in Nepal.
Maar nu ben ik dus in het mooie en hete India. We kwamen dus aan op Delhi airport en vanaf daar doorkruisde we Delhi met de bus en onze eerste riksha, wat we toen dus nog heel speciaal vonden, naar het hotel. Zo zagen we dus heel Delhi aan ons voorbij komen en wat is dat anders dan Kathmandu. Veel betere en bredere wegen, hogere gebouwen en mooiere auto's, maar ook weer een viezere lucht, meer afval en volgens mij armere mensen. Heel gek dat het juist aan de eene kant moderner is maar ook weer helemaal niet. De tegenstellingen van arm en rijk lijken hier dus veel groter.
We hebben verder niet veel van Delhi gezien want de volgende ochtend namen we de trein naar Agra, om daar een van de nieuwe wereld wonderen te bekijken: het Taj Mahal. En mooi is het zeker! echt het was niet te geloven als je de poort door loopt en daar de rechte vijver met het super mooie witte Taj Mahal er voor ziet. Na tussen alle Indiërs een foto's te hebben gemaakt en in rijen het Taj Mahal van binnen te hebben gezien gingen we naar het Agra fort. Ook een super mooi gebouw, van buiten in ieder geval , want van binnen hebben we het niet gezien. Daar hadden we het te warm voor. Na nog even langs een muziekwinkel te zijn gebracht gingen we weer de trein in, nu richting Jaipur. In Jaipur, ook wel bekend als de roze stad, zijn we nu 3 dagen. We hebben het hier lekker rustig aan gedaan want door de hitte(meer dan 40 grade) kan je ook niet anders. We zijn in de oude stad met het super mooie city-palace geweest en gister naar een Bollywood movie gegaan. Dit kan je natuurlijk niet missen in India. Het was heel grappig om te zien hoe het publiek reageerde op de grappen. Ze brulde het uit en geklap en gejoel was er ook genoeg.
Morgen gaan we verder met het treinen, deze keer de nachttrein naar Jaisalmer.
India is tot nu toe dus geweldig mooi. Het lijkt in sommige opzichten heel erg op Nepalt maar het is toch weer heel anders. De mensen zijn opdringeriger en minder lief, het klimaat is veel heter en het is iets viezer. het is dus zoals de Nepaleze en Indiërs vaak zeggen:
same, same but differetent

• 07 Mei 2010 - 11:17

Je Moeder:

He Lau!
    je maakt weer van alles mee. Ik ga een boek over India uit de bieb halen dan kan ik ook een beetje volgen waar je bent!
    Hier is het maar koud!
    xxx liefs

• 08 Mei 2010 - 12:00

Sophie:

super mooi verhaal lau!
    geniet van alle nieuwe dingen die je meemaakt..ik weet al wat ik ga doen in mijn study break..al die plaatsen google-en waar jij bent geweest. klinkt zo speciaal allemaal!
    Straks komen mam en pap langs met Gaudi en gaan we uit eten voor moederdag. heb je cadeautje gekocht:) Volgende week examens, papers en 2 performances van performing arts. dus weer even kei hard werken.
    maar over 2 weken ben ik ook weer een vrij mens..:)
    take care lau en tot snel, Sophie

• 09 Mei 2010 - 12:14

Sam:

Laurientjeee! Erg leuk om jou ervaringen te lezen in India! Het is zooo herkenbaar! Gaaf is India he? Ben je al verliefd? Wij zitten nu op een eiland in Maleisie, lekker tropisch hier! Zie je snel en GENIET xxxxxxxx