vierdaagse voor Nepalese ongeletterde vrouwen - Reisverslag uit , van Laurien Petri - WaarBenJij.nu vierdaagse voor Nepalese ongeletterde vrouwen - Reisverslag uit , van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

vierdaagse voor Nepalese ongeletterde vrouwen

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

10 Juni 2010 | ,

Lieve allemaal,
Ik ben terug in Nederland en mijn laatste blog is geschreven maar ik wou graag nog even laten weten dat ik samen met meerdere ex-vrijwilligers van cross-borders de Nijmeegse vierdaagse gaan lopen. Ons doel is om geld op te halen voor een project voor ongeletterde vrouwen in Nepal. Ik ben persoonlijk bij dit project gaan kijken en het was heel speciaal. Het project is erop gericht ongeletterde vrouwen in Nepal een kans te bieden om te leren lezen en schrijven. Dit houdt in dat ze naast hun dagelijkse werkzaamheden op het land of in de huishouding in de avonduren les krijgen.
voor meer informatie mail mij( laurienpetri@gmail.com ) of nicolemattaar@hotmail.com.
Ik zal proberen de flyer en wat foto's van mijn bezoek aan het project toe te voegen.
Alle steun word van harte gewaardeerd en als mensen nog tips hebben, graag! Alvast bedank!

PS. aangezien de tekst van de flyer niet goed leesbaar is zou ik het hier ook even vermelden:


WIJ LOPEN VOOR NEPAL!

Het projet dat we willen sponsoren is erop gericht ongeltterde vrouwen in Nepal een kans te bieden om te leren lezen en schrijven. Dit houdt in dat ze naast hun dagelijkse werkzaamheden op het land of in de huishouding in de avonduren les krijgen.

Het project loopt al een jaar en is een groot succes. De vrouwen komen met veel plezier, zijn erg gemotiveerd en ervaren veranderingen door het deelnemen aan het project:

- Eigen zaken kunnen beter geregeld worden.
- Het sociale netwerk en de maatschappelijke betrokkenheid wordt vergroot; er wordt nu gediscussieerd over problemen, politiek en dagelijkse zaken.
- De kinderen van deze vrouwen worden beter gemotiveerd hun best te doen op school.

Met ongeveer 1500 euro kunnen we een compleet project sponsoren, waarbij 25 vrouwen een jaar lang 6 keer per weerk 2 uur leskrijgen. In totaal staan er 8 projecten op de planning van CFA, dus hoe meer we kunnen helpen hoe beter!

We hopen op uw hulp. U kan geld storten op rekeningnummer 70 74 38 462 t.n.v. L. Hamelink te Bergen op Zoom o.v.v. WLP Nepal, uw naam en uw e-mailadres.
Door dit te vermelden kunnen wij u op de hoogte houden van vorderingen binnen het project maar natuurlijk ook van het lopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 16299

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 05 Maart 2015

Azie

02 Januari 2010 - 30 Mei 2010

Nepal

03 September 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: