last month in Nepal... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu last month in Nepal... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

last month in Nepal...

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

18 April 2010 | Nepal, Kathmandu

Daar zit ik dan, alleen in pokhara met nog maar een paar dagen in Nepal voor me. Net mijn ouders uitgezwaait die morgen terug vliegen naar Nederland(als dat teminste kan...) en dus in Kathmandu moesten zijn vandaag. Ik zou nog een paar dagen in Pokhara blijven samen met andere van cross-borders maar die zitten vast bij everest( ze kunnen niet terug vliegen door bewolkig) dus waarschijnlijk ga ik morgen ook maar weer naar Kathmandu.
Ik heb leuke 2 weken gehad met mijn ouders. De eerste dag hebben we Karma Purbu ontmoet, dit is de broer van Pema(het meisje die mijn ouders sponsoren). Dit was erg speciaal want hij is monnik. Hij heeft ons Boudha(een erg boedistische plaats) en de school van Pema laten zien. De 3 dagen erna zijn we in Sankhu geweest en hebben ze mijn werkplek gezien. Jammer genoeg is mama toen ziek geworden, waardoor we onze plannen een beetje moesten wijzigen. We zijn daardoor een paar dagen in Kathmandu gebleven en konden we pas later naar Pokhara voor de trekking. Uiteindelijk zijn we woensdag begonnen aan de trekking met een vlucht naar Jomoson. de vlucht was super mooi, we vlogen namelijk tussen de bergen door. Vanuit jomoson liepen we door een super mooie omgeving naar het dorpje Kagbeni. Dit is echt een heel indrukwekkend dorpje, het lijkt namelijk zo uit de middeleeuwen te komen. De dag erna liepen we naar Muktinat, dit is een van de heiligste hindu plaats in Nepal. Vanuit Kagbeni begonnen we aan de reis terug naar Pokhara. Dit betekende 2 dagen in hobbelige bussen en jeeps zitten. Het was een leuke trip maar niet echt een grote trek, we hebben namelijk maar 2 dagen gelopen.
Het was super leuk om mijn ouders te laten zien wat ik de afgelopen tijd heb gedaan en meegemaakt, maar natuurlijk wel een beetje gek.
Aangezien het einde van mijn tijd in nepal in zicht begint te komen(nog maar 2 weken) is het ook al weer bijna tijd om afschijt te gaan nemen en de laatste dingen doen die ik nog graag wil doen. De tijd gaat echt zo snel! Maar wel heel leuk om een nieuw avontuur te beginnen.

  • 18 April 2010 - 16:34

    Corinne:

    Ha die Laurien
    Je ouders zullen wel een fantastische tijd bij je gehad hebben. Wel vervelend dat Heleen ziek was e jullie wandeling ingekort moest worden. Nu maar hopen dat ze terug kunnen vliegen naar Nederland. Het is vandaag fantastisch weer. je merkt niets van de aswolk die boven het land hangt.Vandaag heerlijk gegolft . Nu ben ik bij mijn moeder. Vindt ze wel gezellig als één van haar kinderen bij haar komt eten.

    Groetjes Corinne

  • 18 April 2010 - 17:53

    Sophie:

    Lieve lau, super leuk dat we konden skypen zaterdag! Jammer dat die vrienden niet meer naar Pokhara konden komen..
    Hoop dat papa en mama kunnen vliegen morgen, alles lijkt nog in de war te liggen hier. (al zie je dat buiten niet, we hebben de hele dag een fel blauwe lucht gehad:) ) Ik spreek je later nog wel, groetjes uit Utrecht, Sophie

  • 19 April 2010 - 06:24

    Mum And Dad:

    lieve Lau We zitten nog stuck in Kathmandu! en moeten verhuizen naar een ander hotel het international guesthouse in West Thamel! zien we nog ? we bellen! liefs

  • 27 April 2010 - 16:12

    Saskia:

    Hi Laurien.... en ineens moet je dan weer naar huis... best gek denk ik. Begreep van Sam en Sanne dat jullie elkaar toch nog gaan ontmoeten of al ontmoet hebben? Leuk hoor! Hoop dat je ouders nog een beetje prettig hebben kunnen reizen terug naar huis. Nou, nog een paar hele fijne laatste dagen met elkaar, raften en bungyjumpen??? Brrrr....
    Lieve groet, Saskia

  • 01 Mei 2010 - 21:16

    Hedys:

    Ha Laurien, wat een avonturen allemaal. Ik heb net mamma aan de telefoon gehad en alles gehoord. En nu lees ik het weer in jouw verslag!!! Gelukkig hebben jullie toch nog veel gezien.
    Ik was stuck op Curacao! Je moest een nummertje trekken bij het KLM-kantoor om je terugvluchtn te regelen. Maar nu ben ik dan ook thuis.
    Ik wens je nog een hele goede reis naar India, wat zal het prachtig zijn daar. Ben jaloers!
    Veel liefs v Dys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 16294

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 05 Maart 2015

Azie

02 Januari 2010 - 30 Mei 2010

Nepal

03 September 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: