Why not going to Thailand? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu Why not going to Thailand? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

Why not going to Thailand?

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

18 Maart 2010 | Nepal, Kathmandu

Daar zit ik dan in Kathmandu met een lonely planet van Thailand naast mij. Jullie zullen wel denken: Wat moet Laurien nou weer met een lonely planet van Thailand? Nou ik zal het je vertellen: Ik ga morgen ochtend voor 10 dagen naar Thailand! Merijn en ik hadden dat gister bedacht en we hadden binnen een uur ons ticket geboekt. Dus heel erg out of the blue! Allebei wisten we absoluut niks van Thailand dus hebben we maar meteen een lonely planet gekocht en doorgekeken. We vertrekken dus morgen ochtend naar Bangkok en we zijn van plan om dan meteen de bus of trein te pakken naar het noorden. Daar dan een paar dagen te zijn en dan de trein weer naar het zuiden en dan een mooi tropisch eiland te zoeken om daar een paar dagen te genieten en dan weer terug naar Kathmandu. Ik heb er super zin!
Dit allemaal komt doordat er op mijn school sinds vorige week examens zijn en er daarna meer dan 4 weken vakantie dus werken daar is niet echt meer mogelijk. Hierdoor had ik niks te doen tot mijn ouders komen op 5 mei. Ik had geen zin om maar wat in Kathmandu rond te hangen daarom dit nieuwe avontuur.
Deze week heb ik dus niet meer kunnen werken. Dat had ik wel verwacht maar toen ik donderdag op mijn school aan kwam waren er examens, dus geen les. Ik ging maar kijken hoe die examens werden gegeven. Dat was heel apart. Ik ging namelijk mee met Shila miss naar klas 1(kindjes tussen de 4 en de 7) die nepalees mondeling examen hadden. Er zou nog een andere leraar komen die het examen zou afnemen. 15 min na dat het examen zou beginnen was hij er nog steeds niet dus besloot Shila miss maar om het examen af te nemen. Zij geeft helemaal geen nepalees en er was geen geschreven examen dus bladerde ze het boek een beetje door totdat ze dacht dat ze wel iets goeds had gevonden. Toen vroeg ze een voor een de kindjes om naast haar te komen zitten en vroeg ze hun om wat voor te lezen uit het boek. De rest van de kinderen zaten een beetje om haar heen en een paar kwamen naar mij toe om te spelen.
Afgelopen weekend zijn Sanne en ik naar Bhaktapur, een rustig stadje dicht bij kathmandu met heel veel tempels en mooie gebouwen, en Nagrakot gegaan. Dit was de 2de keer in Nagrakot en weer geen berg te zien, dus de 3de keer misschien… Daarna zijn we van Nagrakot naar Sankhu gelopen. We zijn toen nog even langs mijn school gegaan. Er waren daar nog steeds examens: In een klas zagen een jongen achterstevoren zitten om van de jongen achter zich over te schijven. Die jongen zat op zijn beurt weer van het meisje achter zich over te schrijven. Dit is dus echt de nepalese manier: een iemand weet het antwoord en de rest schrijft het maar over. Verder was er nog een leraar die een tijdje met ons in de leraren kamer zat, maar toen we weg liepen zagen we haar voor de klas staan om bij het examen te surveilleren….
Het weekend er voor zijn we weer naar Barabise geweest om te gaan ‘Canyoningen’. Dit is een soort van abseilen door watervallen heen. Super gaaf was dat!
Ik vermaak me dus nog wel hier!
Mijn verdere plannen zijn om nadat mijn ouders zijn geweest naar India te gaan en dan op 30 mei vanuit Delhi terug te vliegen(heb vandaag mijn ticket veranderd). Ik ben dus wat later dan eerst het plan was terug in het kikkerlandje.
Tot over 11 dagen als ik weer terug ben uit Thailand!

  • 18 Maart 2010 - 14:51

    Sophie :

    Laaauuu! naar thailand!! lucky you..:) super veel plezier! drink je ook een coctail voor ons op zo n mooi wit palmbomen strand? take care and a hug! sophie

  • 18 Maart 2010 - 17:02

    Elissa:

    Wowie, Klinkt echt super tofff:-) Wel uitkijken met alle demonstratie he!
    Knuffels

  • 23 Maart 2010 - 10:21

    Monica Olijf Juuls:

    Lieve Laurien,

    Wat een verslag en wat ben je een echte avonturierster. Erg leuk om te lezen!!!! Thailand leuk om te verkennen en wat een ervaringen allemaal. Hier gaat het goed en de kindjes missen je enorm dus verwacht een hele dikke HUG als je weer thuis komt. Maar voorlopig ben je nog lekker op pad en geniet, geniet, geniet!! Veel liefs van Moon

  • 28 Maart 2010 - 09:32

    Je Vader:

    Ben benieuwd naar je varhalen uit Thailand.
    Laat je wat van je horen als je weer in Nepal bent?
    Tot spoedig ziens!
    Flip

  • 28 Maart 2010 - 18:47

    Hedys:

    Ha Laurien! Wat een spannende avonturen allemaal! Thailand, misschien wel Burma??? En een beetje mediteren in de mooie tempels? Ik heb paaseitjes voor je meegegeven. Ik hoop maar dat pa & ma ervan af kunnen blijven! Ben benieuwd naar je vlg verslag Goede reis en veel liefs v Hedys Kijk uit voor de kakkerlakken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 16269

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 05 Maart 2015

Azie

02 Januari 2010 - 30 Mei 2010

Nepal

03 September 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: