al 2 maanden voorbij! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu al 2 maanden voorbij! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

al 2 maanden voorbij!

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

03 Maart 2010 | Nepal, Kathmandu

Eindelijk weer een verslagje vanuit nepal! Ik zit nu weer in Kathmandu want ben een paar dagen ziek geweest,diaree en overgegeven(het gewoonlijke hier:P) maar het gaat nu al weer stukke beter dus ga over een uurtje weer naar sankhu om te hopen dat ik tenminste nog wat kan werken deze week. Het was echt super jammer dat ik ziek was dit weekend het was namelijk Holi, dit betekend nationale-water-en-kleuren-gevecht-dag-festival! Dit betekend dat je al een week van te voren moet oppassen voor waterballonnetjes die overal en nergen vandaan komen, want iedereen moet wel even oefenen voor de grote dag:P Het weekend ervoor(tijdens het mid-termevaluation weekend) hadden we al een watergevecht gehad met kinderen in de barabise en in sankhu ben ik ook al een paar keer geraakt. Op holi zelf is het dus echt een grote gaos op straat en schijnt er van alle kante water en kleurpoeder op je gegooit te worden. Dus iedereen die naar buiten was geweest was helemaal geel, rood, oranje of paars! Het leek mij echt een geweldig festifal maar jammer genoeg lag ik in mijn bedje, nouja volgende keer heb ik meer geluk.
Vrijdag,voordat ik ziek werd, ben ik met 2 anderen vanaf sankhu naar Nagragot gelopen en hebben we daar een nachtje in een hotelletje geslapen. Nagragot is ongeveer 3 uurtjes lopen en vanaf daar zou je een super mooi uitzicht hebben over de himalaya's en je zou soms zelfs de everest zien... maar alles wat wij zagen was een grijze deken, erg jammer maar het was nog steeds gezellig en we hebben een leuke wandeling gehad en nu heb ik een goede rede om nog een keer te gaan:P
Het weekend ervoor waren we dus in Barabise, dit is richting Tibet, en hebben we daar een korte wandeling gemaakt, hebben er mensen gebungy-jumpt(ik niet...) en hebben we geraft. Echt super leuk!
dat weekend ging al het gerucht dat er een banda(staking) aan zou komen en dat was die maandag dus het geval. Het was heel gek want heel veel dingen waren gewoon open, zelfs de oficiele dingen als banken enzo, maar het was wel heel rustig op straat(ik heb met de fiets bijna op de middelijn van de straat kunnen fietsen tewijl je er normaal de straat bijna niet kunt oversteken...) Dat de banda niet zo heftig was bleek te komen doordat de banda niet was uitgeroepen door de Maoisten maar door een kleinere groep waar de mensen hier dus minder bang zijn. Als de banda wel serieus wordt genomen schijnt het hier soms helemaal leeg opstraat te zijn, er helemaal geen winkels open te zijn en zelfs al de restaurante dicht.
Ik moet nu echt richting sankhu want anders kom ik in de file en dat betekend meer dan 2 uur in een overvolle bus met allemaal nepaleze tegen je aan gedruk....

  • 03 Maart 2010 - 15:04

    Liesbeth:

    hee! weer beter dus? klinkt nog allemaal erug leuk daar! :) mijn jaartje buitenland begint nu ook wat meer vorm te krijgen, het duitse deel kunnen we (hopelijk) binnenkort boeken! heb afgelopen weekend een cursus in leiden gedaan voor economie; echt super goed zijn die! nog veel plezier daar! ;) xx

  • 04 Maart 2010 - 09:19

    Sam Dirks:

    Haha het is allemaal zo herkenbaar! Ik heb je net een mailtje gestuurd over onze plannen. Als we allebei in NL zijn hebben we zoveel gemeen om over te praten. Echt leuk! XXXX

  • 16 Maart 2010 - 11:31

    Sophie:

    Lau! Ben blij dat je weer beter bent! en gaan raften..wow! zeker wat anders dan in zwitserland?? Zag net wat fotos van je op facebook..spectacular die waterval! ben jij daar ook naar beneden je abseil-d? Dat nationale-water-en-kleuren-gevecht lijkt een beetje op carneval in ecuador..(maar wij dachten in het begin dat mensen ons niet mochten omdat ze dingen naar ons gooiden) happy times!:)
    take care lau, en post nog wat meer fotos ( dan laat ze ook aan de rest vd fam zien). Een hele grote hug vanuit Utrecht, want mis je hier.. Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 16305

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 05 Maart 2015

Azie

02 Januari 2010 - 30 Mei 2010

Nepal

03 September 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: