yogies met wiet en heel veel nepaleze mannen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu yogies met wiet en heel veel nepaleze mannen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

yogies met wiet en heel veel nepaleze mannen

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

12 Februari 2010 | Nepal, Kathmandu

Namaste again!
heb nu dus een lang weekend vrij want er was festival dus ben naar Kathmandu gegaan.. Het is een heel festival dat hier in Kathmandu heel groots word geviert. Het is een festival voor een god die erg voor het wied roken was en dus word er tijdens het festival heel veel yogies(indiaase heilige mannen) die roken. Het zou er vandaag heel erg druk worden dus hadden we besloten om er gister avond naar toe te gaan. Maar omdat het in Nepal niet gewoon is om als vrouw s'avonds uit te gaan waren wij de enige vrouwen en ook nog eens blank dus waren we echt een attractie... we werden de hele tijd toe gejuigt enzo. Op een gegeven moment gingen wij ergens op een soort van trap zitten en kwamen er van alle kanten nepaleze mannen aan gelopen om naar ons te juigen en foto's te maken. Op een gegeven moment waren er minstens 100 mannen om ons heen. Heel gek maar we vonden nog wel leuk, maar naar een tijdje kwamen er steeds meer mannen en werd het een beetje te veel dus wouden we weg. maar onder ons stond een hele grote groep) en boven ons nog 2 rijen van 20 man ofzo. toen besloten we toch maar naar boven te gaan omdat daar dus minder mensen waren, maar het was een best hoog muurtje dus gingen allemaal mensen ons om hoog duwen en aan ons trekken...... Op een gegeven moment kwam de politie er bij en rende alle mannen weg en konden wij gerust terug lopen. Het was wel even heftig maar wel weer een heel avondtuur. We kunnen er nu wel weer over laggen dus niks om je zorgen over te maken.
verder deze week dus niet heel veel les gegeven want er waren maar 2 dagen school. Heb wel voor het eerst in mijn eentje voor de klas gestaan want een lerares was er niet. Dat was wel even moeilijk want het was de drukste klas en aan het eind van de dag. Toen ik binnen kwam was het al meteen van: game! game! dus het les geven ging niet echt en zijn we maar een spelletje gaan spelen. Verder deze week veel met de kinderen van klas 1 gespeeld en begonnen met het proberen van het verandere van de lessen van klas 1.
Deze week heeft het voor het eerst ook echt geregend hier... Dit betekend dat de dag erna het heel helder is dus had ik bedacht dat ik na school de berg op wou gaan voor het uitzicht. Maar bij de bus aangekomen bleek de bus vast te zitten door de modder en besloot ik maar te gaan lopen. Het was iets langer lopen dan bedacht en om op tijd weer beneden te zijn heb ik halverwegen maar weer de bus naar beneden genomen. De bus was van binnen een beetje uit elkaar gevallen want er waren een paar stoelen zonder zittings enzo. De weg naar beneden is ook niet de beste weg: een weg met stenen die recht om hoog staan en soms lijkt het meer op een zandbank. Dit betekende dat ik helemaal heen en weer werd geschud en mijn hooft heel vaak tegen het plafon heb gestoten omdat ik om hoog werd gelanseerd. Toen kwamen er op een gegeven moment een paar vrouwen met een kindje naast mij zitten en ging de vrouw naast mij terwijl ze heel erg heen en weer werd geschud haar kind de borstvoeding geven. Ja waarom ook niet he??? Ook al heb ik de top van de berg niet gehaald en geen uitzicht gezien het was echt een geweldige bus rit met heel veel gelach en heel erg nepalees!
Volgend weekend hebben we mid-term evaluatien weekend. Dit betekend dat we met de hele groep een trip gaan maken en gaan raften enzo. Heb er super veel zin in!
groetjes uit Nepal!

  • 21 Februari 2010 - 20:23

    Heleen:

    Hee Laurien!
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Flip had me de website doorgegeven, want was erg benieuwd hoe het met je gaat.
    Heel veel plezier en succes daar!
    xxx je nicht Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 16275

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 05 Maart 2015

Azie

02 Januari 2010 - 30 Mei 2010

Nepal

03 September 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: