olifanten, apen, bergen en heel veel verkeer! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu olifanten, apen, bergen en heel veel verkeer! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Laurien Petri - WaarBenJij.nu

olifanten, apen, bergen en heel veel verkeer!

Door: laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

16 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

Namste!
Weer een berichtje uit Kathmandu, want ik ben weer terug na een super leuke introductie week!
We zijn dus eerst naar Chitwan waar we heel veel dieren hebben gezien. Chitwan is echt een super mooi gebied dicht bij de indiase grens. Het is heel anders dan de rest van nepal want het is heel vlakker en over het algemeen ook warmer. We hebben we de eerste dag een kano-tocht gemaakt tussen de krokodillen en de ijsvogels(ja mam je kan jalours zijn we hebben er namelijk heel veel gezien:P) en de 2de olifante tweeling op de wereld gezien. Daarna zijn we op safari gegaan en hebben we nog veel meer krokodillen, apen en wilde zwijnen gezien. Dit was super gaaf maar mijn groepje had wel een beetje pech, want een groep had een tijger gezien(die komen helemaal niet veel voor) en de andere groep werd achtervolgt door een neushorn...
De volgende dag hebben we olifante gewassen, dit betekend dat je op de rug van een olifant zit, je nat wordt gespoten door de olifant en daarna in het water wordt gegooit. Echt super graaf! Daarna hebben we een olifante safari gemaakt en nog een paar neushorns en apen gezien. Dus na 3 super dagen in Chitwan zijn we naar Pokhara gegaan. Dit is een vrij toeristisch maar leuke stad bij het Annapourna-gebergte. Hier zijn we naar de opgaande zon gaan kijken, een wanderling gemaakt en we zijn naar het dopje gegaan waar 2 van onze groep gaan werken. Dit was allemaal heel mooi met heel veel bergen en super uitzichten. Toen we afschijd hadden genomen van de 4 mensen uit onze groep die in Pokhara bleven om daar te gaan werken, gingen we weer opweg naar Kathmandu.
Daar ben ik nu al weer 3 dagen en het was als thuiskomen. Het is heel fijn om weer je back-pack met al je spullen te hebben(want ik had veel ste weinig meegenomen naar chitwan en pokhara) en weer in Gaia(het restaurantje wat onze huiskamer is geworden) te kunnen zitten. Ik heb de afgelopen 3 dagen 'vrij' en dat is heel fijn, want de 10 dagen van intoductie waren heel leuk maar wel heel intesief. Maar vrij betekend ook weer niet dat ik niks doe want ik heb Dawa(een vriendin van sophie) en haar 2 zussen ontmoet. Een van daarvan sponzeren mijn ouders zodat ze naar school kan. Ik ben met ze naar het appartementje van de oudste zus geweest waar ze op dit moment met zijn 5en(Dawa, haar 2 zussen en de 2 kinderen van de oudste zus) slapen. Het is heel klein voor onze westerse maten. Ik heb daar ook hele zoete nepalese koffie met stroopwafels(soof ik heb ze gegeven...) gekregen. Daarna zijn we naar de grootste supa(een boedistisch soort van tempel waar je rondjes omheen moet lopen) gegaan en naar de oude school van Dawa. Al bij al heel speciaal en indrukwekkend.
De volgende dag zijn we s'ochtens naar de apen-tempel gegaan. Dit is een mooie tempel waar dus ook veel apen zijn. Verder hebben we wat rond gelopen, wat gewinkeld en super lekker gegeten.
Morgen ga ik naar Sankhu, daar heb ik echt heel veel zin in want ik wil echt weten waar ik ga werken en hoe ons dorpje is. Ik weet alleen nog niet waneer ik kan beginnen met werken want het schooltje schijnt vakantie te hebben maar het is nog niet duidelijk tot waneer. IIk reken er dus maar niet op dat ik deze week nog kan beginnen. Mischien ga ik wel een trekking maken of weer terug naar Kathmandu. Dit is het echte Nepal waar je niks van te voren kan plannen.
ik moet nu gaan, want we hebben over 5 min afgesproken om te gaan eten maar ik laat snel weten wat er deze week gaat gebeuren en wanneer ik kan beginnen met werken...

  • 18 Januari 2010 - 11:26

    Je Moeder:

    Leuk dat je Dawa en haar zussen ontmoette!!
    Succes met je eerste werkervaring in Nepal!
    liefs xxx

  • 19 Januari 2010 - 22:52

    Je Vader:

    Ben benieuwd hoe het in Sankhu zal zijn. Laat het ons weten.
    Kan je ook paar van je mooie foto's op deze site zetten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 16269

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 05 Maart 2015

Azie

02 Januari 2010 - 30 Mei 2010

Nepal

03 September 2009 - 03 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: